Harddisk Kurtarma Macerası

Ekimin başında bir sabah işe gidip bilgisayarımın açma tuşuna bastığımda ondan önceki iki yıl boyunca o tuşa bastığımdan farklı şeyler olacaktı.

Açılma hareketi başlar başlamaz bir gariplik vardır. Harddisk tarama işi uzun sürüyordu. Ve en sonunda harddisk görünmüyordu.

Setup a girmeye kalkınca bile baya beklemek gerekiyordu.

Harddisk gitmişti.

Klasik yaklaşımlar fayda vermiyordu. Güç kablosunu çıkar bekle yeniden başlat. Yok. Tüm kartları kontrol et, iyice bastır. Yok. Harddiski başka SATA portuna tak yok.

Hardiski başka PC lerde açamayınca çok ciddi bir problemle karşı karşıya olduğum net olarak anlaşıldı.

Yedeklerim vardı. Ama yeterince iyi değil. Son dönemde biraz ihmalkar davranmıştım. Ve çok ama çok önemli üç beş çalışmanın yedeğini almamıştım. Bunları yeniden yapmak günler hatta haftalar alırdı. Bu düşünce bile adamı delirtmeye yeter.

Harddiskin içindeki video, PDF, resim, MP3 arşivlerini gözüm hiç görmüyordu bile.

O çalışmaları tekrar yapamazdım. Bunu yazması bile terletiyor. Korkunç bir şey bu. Ve o çalışmaların yokolması da düşünülemezdi.

Düşünüldüğünde korkunç hisler oluşuyor.

Evet. Yedek almak çok önemli. Ne. Önemli mi dedim. Bu çok basit kaldı. Yedek almak yaşamın anlarını kurtarmak demek. Çok değer verdiğimiz, çok bulmaya çalıştığımız, isteklerimizi bastırarak oluşturduğumuz büyük zaman kütleleri o dataları oluşturmak için harcandı.

Yedek almak demek o zamanları kurtarmak demek. Adeta yaşamı uzatmak gibi bir şey bu. Ve o dataların gitmesi yaşamdan gitmesi demek.

O yüzden yedekleme ile ilgili ne çılgınlıklar yapılıyorsa yeridir.

Ve ben bunda çılgın olamadım. Bir ara iyice vurdumduymaz oldum. Ve bunun bedelini az kalsın çok ağır ödeyecektim.

Ne yapacağımı bilmez halde bir iki gün dolaştım. Şirketten bir arkadaş bunun Seagate lerin Barracuda 7200.11 modelinde bir yazılım hatası olduğuna dair bir şeyler bulmuş.

Harddiske COMPORT üzerinden bağlanıp bazı komutlar göndererek harddiski kurtarmak mümkünmüş. Sonuç olarak şu videodaki operasyonu gerçekleştirmem gerekiyordu.



Kolları sıvayıp işe koyuldum.

DONANIMSAL DURUM
Kablo olarak bu videoda adam kendine Nokia bir telefonun data kablosundan bir kablo yapmış. Ben bizim şirket elektronik işleri ile uğraştığından, şirketten destek aldım. Burda bilgisayarın com port çıkışı ile harddisckin girişi arasında seviye uyumsuzluğu diye bir olay var. Onu seviye uygunlaştırması bir elektronik devre ile çözülüyor.

Mesele aslında basit. Harddiske comporttan bağlanıp komut gönderecez işte. PC harddisk comportları arasındaki seviye değişimi işin bu tarafını karışık gösteriyor. Seviye dönüştüren devre var, bir de o devre USB üzerinden enerji alıyor. Aşağıda bu durumun resme dökülmüş gerçek hali görülüyor.



Şimdi asıl ince noktaya gelelim. Harddiske komut gönderip, diskin dönüşünü durduracağız. Fakat bunun olması için, hardiskin kontrol kartı üzerindebir optik sensör varmış, bunu devredışı bırakmamız lazımmış. Araya aşağıdaki resimde görüldüğü gibi bir kağıt yerleştiriyoruz. 


Komut gönderilip, harddiskin diskinin dönüşü durdurdulduktan sonra, basit bir komutu gönderip hardiskin yazılımını onarıyoruz. Sonra kağıdı çekip, tekrar diski döndüren komutu gönderiyoruz.


HYPERTERMINAL ÜZERİNDEN HARDDISKE KOMUT GÖNDERME



SONUÇ

Sonuç olarak bu şekilde, hayatımın en büyük data kaybetme tehlikesinden kurtulmuş oldum. 


Comments

Popular Posts